Mobil app marketing · Ügyfélkártya törzsvásárlói rendszer
 

Milyen szerepet játszik a mobilmarketing a törzsvásárlói rendszerekben?

A mobilalkalmazás-hűségmarketing okostelefon alkalmazást használ az ügyfelek hűségének fenntartására és növelésére, miközben segíti őket céljaik egyszerűbb megvalósításában. A mobilmarketing többnyire a törzsvásárlói marketing-mix része, és más csatornákkal együttműködve alkalmazzák.

A mobilmarketing a telefonok olyan egyedi adottságait használja ki, mint a…

A telefon applikációval nyújtható hűség-marketing tehát nem pusztán a hagyományos törzsvásárlói kártya, vagy az asztali számítógépen végzett elektronikus kereskedelmi módszerek egy újabb formája, hanem minőségében más és gazdagabb. A telefon szinte egybeolvad a vásárlóval, testéhez való folyamatos közelsége által személyes életének részévé válik, ahová a márkát vagy szolgáltatót is magával viheti. Ezt a gép és ember közötti egyre szorosabb kapcsolatot hívják hibridizációnak, ami ma már nem csak a sci-fi filmekben látható izgalmas gondolatkísérlet, de a mindennapjainkban is tapasztalható valóság.

A mobilkommunikációból nem csak a vásárló, de a kereskedő is profitál

Mivel az ügyfelek számos adminisztrációs feladatot saját maguk is el tudnak végezni, a kereskedő vagy szolgáltató adminisztrációs terhei számottevően csökkennek. Ilyen funkciók többek között az adatmódosítás, az egyenleglekérdezés, a kuponkatalógusok kezelése és a döntési lehetőségek széles palettájának kommunikálása és a döntés elősegítése. Külön előny, hogy mindezek a lehetőségek sok felhasználó számára az önrendelkezés és a szabadságfok-növekedés élményét is adják, ezáltal nemcsak a kereskedő spórol, de az ügyfél elégedettsége és hűsége is növekszik.

Ugyanakkor a mobilhasználat rendkívül sok üzletileg hasznos adatot termel, aminek felhasználásához az ügyfél már hozzájárult. Ez az adatmennyiség kiválóan alkalmas adatvezérelt marketing kampányok futtatására.

Az applikáció legfontosabb erőforrás-csökkentő funkciói:

Imidzs-építés felsőfokon: mobilmarketinggel egyidőben növelhető az ügyfél-elégedettség és a márka vonzereje

A papírmentes, mindig rendelkezésre álló megoldások a véleményvezéreken keresztül gyorsan meg tudják hódítani a trendkövető felhasználókat. A klasszikus adminisztrációs, postázási és dokumentum-tárolási feladatoktól való megszabadulás fontos kényelmi szempont az új generációk számára. Ugyanakkor a mobil alkalmazás a környezettudatos értékeket is hangsúlyozza, hiszen csökkenti a papír- és műanyaghulladék-kibocsátást. A lassabban adaptálódó fogyasztók számára az applikációt használó véleményvezérek az okos és “trendi” emberek példáját mutatják. Ez a pozitív értékelés a influenszerek által használt applikációk és márkák irányába is továbbadódik, így növelve a márka vagy szolgáltatás szubjektív értékét.

Az Ügyfélkártya mobil szolgáltatásai: a Microsite

Hűségkártya rendszeréhez opcionális Microsite-ot is rendelhet. Ezáltal a teljes ügyfélregisztrációs és pontegyenleg-követési folyamat automatizálható, és az ügyfél számára is elérhető. A Microsite az asztali számítógépen való felhasználáshoz hasonlóan mobilon is böngészőből tölthető be.

A Microsite funkciói:

Hogyan jeleníthető meg a Microsite tartalma PWA mobil appként?

Ma már a haladó felhasználók sem feltétlenül akarják a kedvenc márkáik applikációit mind feltelepíteni a telefonjukra. Az Ügyfélkártya rendszere erre is kínál megoldást: a Microsite böngészőből is elérhető, de az oldal betöltődésekor a felhasználó kérésének megfelelően az applikációk közé is lementhető egy progresszív mobilapp (PWA - Progressive Web Application) formájában. Ez pontosan úgy működik, mint egy mobil app, azzal a különbséggel, hogy nem igényel Google Play vagy Apple AppStore letöltést, nem foglal helyet a telefonon, és nem utolsósorban a fejlesztési költségeket is alacsonyan tartja.

Hogyan Működik a Virtuális kártya?

Ha úgy gondolja, hogy ügyfelei plasztikkártyára egyáltalán nem tartanak igényt, a fizikális kártya helyett kedvező árú virtuális kártyát rendelhet nekik. Az Ügyfélkártya rendszeréhez hozzárendelt virtuális kártyákat (kártyaszámokat) cégünk a Netlient Kft. biztosítja. A virtuális kártyák működése teljesen azonos a fizikális kártyákéval azzal a különbséggel, hogy ilyenkor a plasztikkártyák nem kerülnek legyártásra. A szolgáltatás progresszív mobilapp kiegészítővel együtt rendelhető meg.

Szükség esetén lehet egyszerre plasztik és virtuális kártyája is az ügyfeleknek, ebben az esetben a virtuális kártya egy másolata a plasztik kártyának. Hibrid megoldásként pedig egyes ügyfeleknek lehet plasztik, másoknak virtuális kártyája (költséghatékony).

Hogyan bővítheti Microsite-ját kupon webáruházzal?

A hűségrendszerek egyik legfejlettebb formája az, amikor az ügyfelek megszerzett pontjaikat kuponokra válthatják egy kupon webáruházban. Ezáltal a kereskedő irányítani tudja a hűségpontok felhasználását, és csak olyan termékeket vagy szolgáltatásokat von be a promócióba, amik nem jelentenek számára veszteséget.

A Kupon Webáruház működése:

Hazai mobilmarketing sikerpélda az Ügyfélkártya rendszerével: BodyShop Magyarország

Bár a “The Body Shop” márka egy nagy sikerű globális szépségipari vállalkozás tulajdona, magyarországi hűségrendszerét az Ügyfélkártya szoftvere szolgálja ki. A cég helyi leányvállalatának felkérésére az Ügyfélkártya virtuális kártyát és egyedi kuponáruházat hozott létre a The Body Shop hűséges vásárlói számára, aminek kiválóságát és megoldásait a cégcsoport nemzetközi díjjal is jutalmazta.

A The Body Shop hűségprogramja jó példa arra, hogy a vásárló hogyan kaphatja meg a vágyott törődést, és ezáltal hogyan növekedhet a márka iránti elkötelezettsége. A hagyományos pontgyűjtő programok eszközkészletét a Body Shop úgy újította meg, hogy a Love Your Body Club (Szeresd a Tested Klub) tagjai a vásárlásaik után kapott pontokat személyre szabott kedvezményekre költhetik el, amik a korábbi vásárlásaik alapján kerülnek összeállításra. Ezáltal a vásárló úgy érzi, hogy közvetlenül neki kedvez a törzsvásárlói program, és nem számára érdektelen ajánlatokkal bombázza. Pont azokat a termékeket kaphatja meg kedvezményesen, amiket amúgy is szeret.

Emellett a The Body Shop a termékportfoliójának szélesebb körű megismertetését is el tudja érni azzal, hogy a hűséges vásárlókat személyre szabott termékmintákkal ajándékozza meg, hogy a még ismeretlen kozmetikumokra is felhívja vásárlói figyelmét. A klubtagok összetartozását növeli, hogy exkluzív rendezvényeken vehetnek részt, meghívást kapnak a cég életének fontos eseményeire, és megoszthatják véleményüket az új termékekről még a termékbevezetés előtt. Ezáltal véleményvezérekké válhatnak a saját közösségükben, ami egy időben erősíti a tagok státuszát és a márka ismertségét. Ezen túl a The Body Shop a jótékonykodást is elősegíti klubtagjai között, akik pontjaikat jótékony célra is felajánlhatják. Továbbá megszokott születésnapi bónuszpontok és váratlan időpontban adott meglepetés-ajándékok is segítik a tagok kötődését kedvenc kozmetikai cégükhöz.

Összefoglaló

A mobilalkalmazásra épülő hűségmarketing célja, hogy a mobileszközök egyedi lehetőségeit kihasználva olyan kölcsönösen előnyös kapcsolatot hozzon létre a márka és ügyfelek között, ahol az ügyfelek úgy érzik, hogy megbecsülik és jutalmazzák őket hűségükért. Az azonnali rendelkezésre állás és a testközeliség élménye növelik az ügyfelek aktivitását és kötődését. A bemutatott mobilmarketing eszközök segítségével növekszik az ügyfél élettartam-értéke (Customer Lifetime Value), ami az üzlet nyereségességének növekedését eredményezi.

LEGYEN PARTNERÜNK!

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

Mielőtt kitölti ajánlatkérő űrlapunkat, kérjük olvassa el adatkezelési tájékoztatónk ide vonatkozó részét.

Ügyfélkártya ©2012-2024. Minden jog fenntartva.