Törzsvásárlói kártya · Ügyfélkártya törzsvásárlói rendszer
 

Hogyan működik a törzsvásárlói kártya?

A törzsvásárlói kártyát kereskedelmi vállalkozások és szolgáltatók kínálnak ügyfeleiknek azért, hogy ösztönző módszerekkel és speciális ajánlatokkal hűségessé tegyék őket. A törzsvásárlói kártya legfőbb célja, hogy ösztönözze a vásárlókat az üzletbe, webshopba vagy a szolgáltatóhoz való rendszeres visszatérésre. Emellett számos egyéb lehetőséget is kínál, ami növeli az ügyfelek elégedettségét, a szolgáltató iránti elköteleződését, és lehetővé teszi az üzletmenet monitorozását és továbbfejlesztését. Megjelenésében lehet plasztikkártya, virtuális kártya vagy okostelefon applikáció is.

A továbbiakban olyan automatizált funkciókat szeretnénk bemutatni vállalkozása számára, amik segítségével cégét egyedivé és szerethetővé tudja tenni. A törzsvásárlói kártyák fajtáiról itt talál további részletes információkat. Kérdéseivel forduljon az Ügyfélkártya munkatársaihoz vagy hívjon minket: +36 20 366 4294 (munkanapokon 9-17 óra között)

De először is, miért érdemes növelni a vásárlók hűségét?

A vásárlói hűség részben anyagi, részben érzelmi kérdés. Új ügyfelek szerzésére elsősorban a kedvezményes akciók alkalmasak, megtartásukhoz azonban olyan hűségprogramot kell kialakítani, ami érdekekre és érzelmekre egyaránt alapozó szoros köteléket épít ki a vásárlókkal.

Kutatások bizonyították, hogy a törzsvásárlók 67%-al többet költenek mint az új vásárlók, és hogy egy új ügyfél megszerzése mindig többe kerül, mint egy meglévő ügyfél megtartása. De hogyan érjük el, hogy visszatérjenek a vásárlóink?

Az ügyfél megszerzésére, megtartására, újra aktiválására, továbbá az üzletmenet monitorozására és fejlesztésére is jó a törzsvásárlói kártya

A törzsvásárlói kártya sokféle funkciót elláthat a teljes ügymenet különböző területein. Az alábbi lehetőségek az Ügyfélkártya rendszerében alapfunkcióként vagy egyedileg konfigurálható extra modulokként mind megtalálhatók.

Belépő szintű megoldások:

  1. Törzsvásárlói kártya: A törzsvásárlói programba való belépés első lépése a kondíciók ügyfél általi elfogadása. Ez a továbbiakban lehetővé teszi, hogy egy fizikális, appos vagy virtuális törzsvásárlói kártya használatával vásárlásaik után pontokat gyűjtsenek. A pontokkal később fizetni lehet, kedvezményekre, termékekre, kuponokra vagy más jutalmakra válthatók be.
  2. Kupon kártya: a törzsvásárlói kártya egyik legegyszerűbb felhasználása, amikor papír alapú kupon helyett egyedileg beállítható értékű kuponokat, százalékos, forint vagy termékkedvezményeket rögzítünk egy kártyán, amit egy akció vagy ajándékozás keretei között eljuttatunk egy érdeklődőhöz. A limitált szolgáltatásokat nyújtó kuponkártyát a későbbiekben az ügyfelek adataik és hozzájárulásuk megadásával teljes értékű ügyfélkártyává konvertálhatják. A vásárlónak egyszerre több fajta kuponja is lehet, különböző lejárattal és értékkel.
  3. Ajándékkártya: rugalmas és hasznos felhasználást tesz lehetővé az ajándékkártya. A pénzegyenleggel feltöltött kártya értékesítése azonnali garantált bevételt jelent, bevonzza az új vevőket, és extra profitot termel. Az ajándékkártya a kuponkártyához hasonlóan ügyfélkártyává konvertálható.
  4. Bérlet kártya: Hasonlóan egyszerű megoldás akézzel nyilvántartott beléptetési listák vagy papír alapú bérletek helyett használható intelligens bérletkártya, aminek segítségével a felhasználás módja is monitorozható. Tetszőleges tartalommal, alkalomszámmal, lejárattal készülhet. A felhasználónak egyszerre bármennyi bérlete is lehet egy kártyán.

Ügyfelek hűségének növelése:

  1. Vásárlói szintek: Akik rendszeresen használják a kártyát vásárlásaik során, költéseik alapján szintekbe szervezhetők (pl. ezüst / arany / platina kártya), ahol a szintnek megfelelő extra kedvezményeket vagy szolgáltatásokat érhetnek el. Ez öszönzi a vevőket, hogy alternatív szolgáltatók helyett az Ön vállalkozásánál költsék a pénzüket. A megszerzett kedvezményektől nehezen válnak meg, ezért hűségük növekszik, státuszukat megbecsülésként fogják fel, ezáltal elvándorlásuk jobban megakadályozható. A kártya szintekhez akár százalékos kedvezmény érték is beállítható, így a tiszta nyilvántartás alapján mindig a megfelelő kedvezményben részesül a vevő.
  2. Virtuális kuponkatalógus: az appos vagy a webes felületen a vásárlók szabadon választhatnak a rendelkezésre álló kuponok közül, pontokat válthatnak be kuponokra, illetve lehetőség van személyre szabott kuponok küldésére és megjelenítésére is a korábbi ügyféltevékenység adatai alapján. Ez jelenleg az egyik legfelkapottabb és legtrendibb kuponozási megoldás.
  3. Személyre szabott ajánlatok: A kártya használatával az üzlet könnyebben követheti a vásárlói szokásokat. Az előtörténet alapján személyre szabott ajánlatokat tudnak küldeni, például születésnapi kedvezményeket vagy olyan termékeket, amelyek érdekelhetik a vásárlót.
  4. Üzenet küldés: A beépített automatikus rendszerüzenetekkel vagy az Ügyfélkártya szolgáltatáshoz kapcsolt bármely népszerű email küldővel reaktiválhatja inaktív felhasználóit. Adhat nekik kuponokat születésnapra, értesítheti őket a megrendelt szolgáltatás közelgő lejáratáról, felhívhatja figyelműket a vásárlói szint elévülésére, vagy küldhet nekik egyéb személyre szabott ajánlatokat.

Az üzletmenet optimalizálását és a minőségbiztosítást ellátó funkciók:

  1. Adatgyűjtés és webanalitika: A kártya használata során az üzlet információkat gyűjthet a vásárlókról, csoportosíthatja őket többek között demográfiai adatok (neme, életkora, lakhelye, stb.) kedvenc üzlete, tranzakció gyakoriság, vásárlási szokások, vagy kosárérték szempontjából. Ez segíti a további célzott marketing kampányok küldését és a termékkínálat optimalizálását. Az automatizált statisztikai jelentések alapján a cégvezetés hatékonyan mobitorozhatja az aktuális üzleti folyamatokat.
  2. Ügyfélelégedettség-mérés: ha szeretné tudni, hogy mi történik az üzletében, amikor nincs épp ott, adjon lehetőséget ügyfeleinek, hogy közvetlenül a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele után értékeljék a tranzakciót, vagy kifejezzék esetleges kritikájukat. Ezzel olyan vásárlói frusztrációkra derülhet fény, amik segíthetnek a hibák azonnali kijavításában. A bizalmas csatorna és a közvetlen korrigálási lehetőség azt is megakadályozhatja, hogy a szolgáltatót lepontozzák, vagy a negatív kommentek eljuthassanak a nyilvános fórumokig.

Meglévő ügyfélkör bővítését elősegítő funkciók:

  1. Ajánlói program: az Ügyfélkártya beépített szoftveres ajánlói rendszerének segítségével ügyfeleinket motiválhatjuk termékünk vagy szogáltatásunk népszerűsítésére,jutalékkal ösztönözhetünk szakmai ajánlásokat vagy influenszereket, társadalmi felelősségvállalási programot indíthatunk jótékonysági akciók lebonyolítására.
  2. Influenszer marketing: Megmérhető az influenszerek és YouTuberek hatékonysága azzal, hogy egyedi kódot biztosít nekik. A kódot a vásárlók használják fel, így kimutatható, hogy milyen hatással vannak az influenszerek az üzlet forgalmára.

Folyamat automatizációs lehetőségek:

  1. Pénztárgép (ügyviteli rendszer) integráció: a törzsvásárlói kártyák használata még egyszerűbbé tehető, ha az üzletben található pénztárgépen futó szoftverrel is integrálva vannak, ezáltal a vásárlás adatai kézi adatbevitel nélkül azonnal szinkronizálnak a hűségkártya mögött futó rendszerrel. Jelenleg támogatott rendszerek: Juta-Soft, Sólyomsoft, Laurel, Origo, Adrenalin, Akárhol, EnterSys, Exa-Soft, Stájerfood, Trafikmester, Triklon-IT software, RKeepeR, Fruitsys, Celarviso, Puli-ERP (Smart Front), Novodata, SRS, Szintézis, Polár Computer, Dragon, W-ker, MolSoft, Enterprice, XT Program, ENSO, Logbord.
  2. Szoftver integráció: az Ügyfélkártya rendszere CRM és ügyfélkapcsolati rendszerekkel (Mini CRM, Sales Autopilot), fizetéskezelő rendszerekkel (Simple), számlázó programokkal (Sales Database), hírlevél küldőkkel (ListaMester, Mailchimp, Maileon, Sendinblue, Sendpulse, Webgalamb), marketing automatizációs rendszerekkel (Sales Autopilot, SendPulse, Emarsys), közösségi médiával (Facebook) és vállalatirányítási rendszerekkel (COM, SAP) is integrált.
  3. Összekapcsolás webáruházzal: a webáruházak hűségmarketing stratégiáját is segítheti a törzsvásárlói kártya számos funkciója, mint a pontgyűjtés és pontbeváltás, kuponozás, az ajándékkártya értékesítés és beváltás, illetve az azonnali adatszinkronizáció a webshop és a hűségrendszer között. Az Ügyfélkártya által támogatott rendszerek: Magento, Netgo, Shoprenter, Unas, Szintézis, Webbi, WooCommerce, NeoShop.

Hogyan építsük fel a saját programunkat?

A törzsvásárlói kártyák jövője

A plasztikkártyák fénykora már leáldozóban van, egyre látványosabb az egyedi applikációk és a kártyagyűjtő alkalmazások előretörése, illetve integrálódása egyes pénzügyi szolgáltatók rendszereibe. Ez a folyamat a továbbiakban csak gyorsulni fog, amire az Ügyfélkártya is fel van készülve. Tesztelés alatt van egy új multicard applikációnk, ami nem csak az egyes műanyag-kártyák és applikációk egységesítését teszi lehetővé, de a szolgáltatók közötti keresztmarketing programokat is ösztönzi.

Konklúzió

Összességében a törzsvásárló kártya nem csak ügyfélazonosító plasztikkártya, hanem egy sokoldalú és rendkívül kreatív motivációs rendszer. Az árengedmények csak pillanatnyi kötődéseket hoznak létre, sőt a fix százalékos kedvezmények még árthatnak is az üzletnek. Igazi vásárlói hűség akkor alakulhat ki, ha a vevő úgy érzi, hogy hűséges magatartásával kiérdemelte az exkluzív kiváltságokat. Erőfeszítései miatt ragaszkodni fog a kártyájához, és a kártya nyújtotta lehetőségeket a továbbiakban is maximálisan ki fogja használni.

LEGYEN PARTNERÜNK!

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

Mielőtt kitölti ajánlatkérő űrlapunkat, kérjük olvassa el adatkezelési tájékoztatónk ide vonatkozó részét.

Ügyfélkártya ©2012-2024. Minden jog fenntartva.