Adatvezérelt marketing · Ügyfélkártya törzsvásárlói rendszer

Adatvezérelt marketing: a jövő elkezdődött

Bár az adatvezérelt marketing-megoldások már fontos részei a globális elektronikus kereskedelemnek, a hazai gazdasági szereplők még nem igazán tudtak felzárkózni ehhez a trendhez. A modernizáció magas költségei mellett ennek az is az akadálya, hogy nehéz a nemzetközi megoldásokhoz szokott vásárlókat hasonló színvonalú hazai szolgáltatásokkal ellátni. Az Ügyfélkártya missziója, hogy olyan elérhető árú marketing szoftvereket fejlesszen a törzsvásárlói rendszerek területén, amik kevés erőforrás mellett is gyorsan beépíthetők a cégek marketing stratégiájába, és fenntartásuk sem jelent egy professzionális vállalkozás számára komoly anyagi terheket. Így olyan marketing-eszközöket tudunk adni a hazai vállalkozók kezébe, amikkel sikeresen vehetnek részt az egyre intenzívebbé váló versenyben.

Az adatvezérelt hűségmarketing költséghatékony, mert…

Akié az adat, azé lesz a piac

Az adat a 21. század olaja, birtoklásáért komoly küzdelem folyik. Soha ennyi információt nem hozott még létre az emberiség, mint napjainkban. Nemcsak a rendelkezésre álló adatok mennyisége lett nagyobb, azok fajtái és elérhetőségük is folyamatosan nő. Gondoljunk csak az okostelefonok elterjedésére, amik folyamatosan nagy mennyiségű mobil-marketingre is jól felhasználható személyes adatot rögzítenek többek között virtuális törzsvásárlói applikációkkal. Az adatokhoz való hozzáférés lehetővé teszi, hogy az elérés és a kommunikáció precíziós iparággá váljon, amiben a pontosság lesz a hatékonyság és a versenyképesség fokmérője. Aki sok és jó minőségű adatot tud szerezni ügyfeleiről, olyan tőkét halmoz fel, ami a későbbiekben nagy versenyelőnyhöz juttatja.

Az adatgyűjtés egyik legköltséghatékonyabb eszköze a törzsvásárlói rendszer. Nem kell bizonytalan eredetű és pontosságú listákat vásárolni rizikós forrásokból, amik sokszor csak elnagyolt alapinformációkat tartalmaznak. A hűségrendszereken keresztül az ügyfelek önként ajánlják fel a vásárlási szokásaikról képződő részletes adatokat, amiért cserébe kedvezményeket vagy személyre szabott ajánlatokat kapnak. A vállalkozás ezáltal finomhangolhatja kommunikációját, és magasabb profitot érhet el, ugyanakkor az ügyfél is nyer: olcsóbban jut hozzá a termékekhez. Ez az együttműködés mindkét fél számára előnyöket tartogat.

Az adatok felhasználási lehetősége nagyon sokrétű. Szolgáltatások esetében alkalmas lehet holt periódusok kedvezményes értékesítésére, a szezonális kereslet kiegyenlítésére vagy a hirtelen beálló váratlan mélypontok áthidalására. A gyors reakcióidő miatt egy váratlanul felszabaduló kapacitás vagy rövid szavatosságú termék a törzsvásárlók között gyorsan értékesíthető, ezáltal csökkenthetők a veszteségek. Ugyanakkor tartós recesszió vagy válságperiódus idején is jól jön, ha a törzsvásárlók által biztosított folyamatos bevétel átmenti a vállalkozást a nehéz helyzeteken.

Meglepetés-marketing, automatikus értesítések és kuponkatalógus

Az adat nem csak a krízisben jön jól, de a hétköznapok monotonitása alól is felszabadít. Egy születésnapra automatikusan kiküldött extra kupon, ami a vásárló kedvelt termékének prémium verziójára biztosít kedvezményt profitnövelő (upselling) folyamatot indíthat be. Ebben az esetben a már meglevő kötődést egy magasabb minőség irányába lehet terelni, illetve a vásárlói rugalmasságot egy magasabb árszint mellett tesztelni.

Hasonló hatású lehet egy lejáró szolgáltatásról szóló automatikus üzenet, ami felhívja a figyelmet a megújítás szükségességére, esetleg kuponnal meg is támogatja a döntést. Egy ilyen üzenet nagyban hozzájárulhat a lemorzsolódás csökkenéséhez, miközben az ügyfél elégedettsége is növekszik.

De a hétköznapi jutalmak sem elhanyagolható hatásúak, a vásárlások után adott extra pontok örömet szereznek az ügyfélnek, és egyben arra is sarkallják, hogy a pontok kedvezményre váltásával visszatérjenek hozzánk. Egy magasabb szintű rendszerben a pontokkal kuponkatalógusból lehet kedvezményeket vásárolni. Így egyrészt intelligensen lehet irányítani a kedvezményes termékek körét, másrészt reklám nélkül hívhatjuk fel a vevő figyelmét kapcsolódó termékekre, kiegészítőkre vagy eddig nem választott alternatív lehetőségekre. A digitális térben magabiztos vásárlóink értékelni fogják ezt a kifinomult rendszert, és nálunk fogják elkölteni az átlagosnál magasabb jövedelmüket, mert a megfelelő ajánlatokkal, a megfelelő pillanatban találjuk meg őket.

Szintugrással a még nagyobb elköteleződés felé

Az adatok gyűjtésével nem csak a vásárlói szokásokat térképezhetjük fel, de az ügyfeleket költéseik alapján szintezéssel is csoportosíthatjuk. Az egyes költésekhez speciális kedvezményeket vagy kiváltságokat kapcsolhatunk, ezáltal is növelve a márkához való ragaszkodásukat. Egy színfalak mögötti kedvezményes túra a musical-bérleteseknek, vagy egy kedvezményes mesterkurzus a fallabda-pályát rendszeresen kibérelő vendégeknek nemcsak a vendégek elégedettségét növelheti, de közönséget is szerezhet ritkábban választott exkluzívabb programokra.

A szintek és a hozzájuk kapcsolódó kedvezmények tudatosítása ugyanakkor a költési hajlandóságot is megnövelik. Ha egy kevés ráköltéssel megnyílnak további lehetőségek, az ügyfelek készségesebben vásárolnak többet, és elégedetten seprik be az ezért járó jutalmakat. A szinthez tartozás akár büszkeséggel is töltheti el őket, gondoljunk csak az extra lábhelyet vagy business-class ülőhelyet biztosító légitársaságok motivációs rendszereire. Az elköteleződés egyfajta céllá válhat, ami motiválja a márkahűséget. Ugyanakkor élményeiről és kiváltságairól beszámol barátainak és ismerőseinek, ami növeli a márka ismertségét és jó hírét.

Ezen a szinten is nagyon hasznosak lehetnek az automatikus értesítések: érdemes a törzsvásárlóval jó előre tudatni, ha kedvezményes státusza vagy kiváltságai veszélyben vannak, akár azáltal, hogy egy elszámolási ciklus véget ér, vagy azáltal, hogy költései csökkentek a korábbiakhoz képest. Így elkerülhetjük a frusztrációt és elfordulást, amikor a kiváltságok esetlegesen megszűnnek, és motiválhatjuk őt ennek megelőzésére. Ha ez mégis bekövetkezik, még mindig motiválhatjuk a visszatérésre valamilyen speciális ajánlattal. Mindez növeli a bizalmat, és átláthatóvá, konfliktusmentessé teszi a viszonyt.

Hatékonyságnövelés adatintegrációval

A gyűjtött adatok felhasználásával saját rendszerünkön belül is kiváló eredményeket érhetünk el, de a hatékonyság még tovább növelhető külső szolgáltatók bevonásával. Az Ügyfélkártya rendszere számos marketing-technológiai eszközzel tud együttműködni a kialakított kommunikációs interfészeknek köszönhetően. Így összekapcsolhatjuk adatainkat professzionális CRM és ügyfélkapcsolati rendszerekkel, hírlevél küldőkkel, marketing automatizációs szoftverekkel, adatelemző rendszerekkel, közösségi médiával.

Ezeknek az eszközöknek a bevonásával adatvezérelt módon tudunk magas színvonalú marketing stratégiát megvalósítani. Különösen akkor érdemes ezeket a lehetőségeket egyenként tanulmányozni, ha a rendelkezésünkre álló adatmennyiség már meghaladja az áttekinthetőség kereteit, és mindenképpen gépi elemzésre és automatizált kommunikációra van szükségünk ahhoz, hogy az egyes célcsoportjainkhoz célzottan juttassuk el a nekik előkészített tartalmainkat és ajánlatainkat.

A szorosabban vett marketing célok optimalizálásán túl a megosztott adatokat a tágabb üzleti környezet hatékonyabbá tételére is felhasználhatjuk. Fizetéskezelő rendszerekkel, számlázó programokkal, vállalatirányítási rendszerekkel való összekapcsolással elérhetjük, hogy a hűségrendszer gördülékenyen és megnövekedett adminisztráció nélkül, természetesen épüljön be a vásárlási folyamatba. Ebben az esetben a hűségrendszer adatkapcsolati moduljai automatikusan szinkronizálják a külső egységekkel a tranzakciós adatokat, ezáltal számtalan további lehetőség nyílik a célzás finomítására és az ügyfél-elégedettség növelésére.

Még nem késő elkezdeni

Amint láttuk, az ügyfelek adataiért folytatott küzdelem már rég elkezdődött, de még mindig nem késő csatlakozni. Aki hosszú távon szeretne tevékenységével a piacon megmaradni, nehezen elképzelhető, hogy az adat-alapú marketing technológiák felhasználása nélkül tartósan növekedni tudna. Az Ügyfélkártya rendszere kedvező áron biztosít belépési lehetőséget erre a területre, és moduláris felépítésének köszönhetően lépésről lépésre, az üzlet fejlődésének ütemében teszi lehetővé az egyre fejlettebb megoldások bevezetését az ügyfelek elégedettségének és a vállalkozás profitjának növelésére.

LEGYEN PARTNERÜNK!

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

Mielőtt kitölti ajánlatkérő űrlapunkat, kérjük olvassa el adatkezelési tájékoztatónk ide vonatkozó részét.

Ügyfélkártya ©2012-2024. Minden jog fenntartva.